كاربرد رايانه در آموزش ابتدايي[ نعمت ا... موسي پور ] - عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد باهنر كرمان

خلاصه مقاله:

كودك خلاق امروز، معلم و مهندس پر توان فردا خواهد بود، كه با طرح ها و ايده هاي نوين خود مي تواند چرخ هاي مملكت را به حركت درآورد . اهميت آموزش د ر دوران اوليه به حدي محسوس و شايان توجه است كه بازتاب آن در كليه بحث ها و پژوهش هاي علمي و برنامه هاي آموزشي دبستان كاملاً هويداست .
آموزش در دوران كودكي از دو جنبه مورد نظر است : يكي حساسيت و سهولت اثرپذيري كودكان از محيط هاي آموزشي و ديگري دوام اثرات و عمق يادگيري هاي آنها در اين دوران . غزالي در اين باره «. هر كاري كه عظيم بود، تخم آن اندر كودكي افكنده باشند » : مي گويد آموزگاران هم مي توانند، علاقه و شوق خود را نسبت به ارائه اطلاعات در حال رشد كه نياز بچه ها در يك زندگي موفقيت آميز است از طريق بررسي روزمره ال گوهاي جديد حفظ كنند . يكي از اين الگوهاي جديد، استفاده از رايانه به عنوان ابزار آموزشي مفيد در مدارس ابتدايي براي جستجوگري در شبكه جهاني به منظور كمك به دانش آموزان ابتدايي است . شايد استفاده از اين فن آوري بتواند كلاس هاي دوران ابتدايي را از شادي و هيجان بيشتري برخوردار كند . رايانه به كودكان اين دوره كمك مي كند تا جزئيات دروس و مطالب كتاب را به خوبي فرا گيرند . آموزش علوم، رياضي و ورزش به وسيله رايانه و همچنين گفتگوهاي رايانه اي و جلسات الكترونيكي مي تواند كمك هاي زيادي به برنامه ريزي درسي و فعاليت هايي ديگر كلاسي داشته باشد .


كلمات كليدي:

رايانه، آموزش ابتدايي،كودك، آموزش و پرورش